Forum Liga F1 - Mod PMG2007 Strona Główna
Autor Wiadomość
<    Regulamin   ~   REGULAMIN!
luka237
PostWysłany: Czw 22:46, 24 Maj 2007 
Administrator


Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 324
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


1.OGÓLNE ZASADY

A1. Przystępując do Ligi akceptujesz poniższy regulamin!

A2. Wszystkie wyścigi, treningi, itp. mają rozgrywać się na zasadach ducha fair play.

A3. Aby być członkiem ligi musisz posiadać licencję F1maniac Driver, czynnie uczestniczyć na forum jak i w wyścigach.

A4. Każde problemy rozwiązuje Rada Ligi. Rozważa ona także wszystkie sytuacje sporne nie wyjaśnione dokładnie przez regulamin.

A5. Do ligi można się przyłączyć przed rozpoczęciem sezonu. W trakcie sezonu można zastąpić jedynie istniejący już zespół lub kierowców danego zespołu.

A6. Kierowcy którzy chcą przystąpić do Ligi wybierają swój zespół, w którym będą się ścigać, każdy kierowca wybiera sobie bolid, które nie zostały wcześniej wybrane przez kogoś innego.

A7. W połowie sezonu możliwe są transfery kierowców jedynie do istniejących już zespołów. Każdy transfer zawodnika powoduje utratę zdobytych już punktów przez niego samego jak i zespół dot. również kierowców testowych.

A8. Nie wolno stosować innych fizyk i silników niż te z aktualnie używanego modu mod PMG2007 lub proponowane przez administratora.

A9. Każdy zespół i kierowca może zostać usunięty z Ligi za nie przestrzeganie zasad ujętych w Regulaminie.


2. ZASADY GRY

B1. Mistrzem ligi zostaje kierowca, który uzyskał największą ilość punktów w sezonie. W przypadku takiej samej liczby punktów u dwóch kierowców decyduje liczba zwycięstw.

B2. Mistrzem konstruktorów zostaje zespół, którego kierowcy uzyskali największą ilość punktów w sezonie. W przypadku takiej samej liczby punktów decyduje liczba zwycięstw.

B3. Zabronione jest ścinanie zakrętów. Dozwolone jedynie w awaryjnych sytuacjach lub w celu uniknięcia kolizji. Nadmierne ścinanie karane będzie dodaniem +30 sec. do wyniku końcowego.

B4. Przestrzegamy zasad flag, typu zółta flaga -uwaga w danym sektorze kierowca zaliczył spina lub niebieska flaga gdy należy przepuścić kierowcę wyjeżdzajacego z boksu.

3.TRENINGI

C1. Treningi rozgrywane będą kilka razy w tygodniu, ustalane będą na forum lub przez GG przez uczestników ligi. Treningi powinny być rozgrywane na takich zasadach jak w lidze.

C2. Treningi nie są obowiązkowe (oficjalne są obowiązkowe).

C3. Treningi mają sie odbywać w sieci zrobionej na potrzeby naszej ligi (chodzi o Hamachi) nie wolno robić treningów oficjalnych na własnych sieciach.

4. KWALIFIKACJE

D1. Kwalifikacje odbywają się o ustalonej wcześniej porze, dzień przed wyścigiem lub tuż przed nim.

D2. Kwalifikacje odbywają się na jednym lub dwóch serwerach, w zalezności od ilości graczy.

D3. Kwalifikację trwają 15 min. Czas najlepszego okrążenia jest liczony wtedy gdy kierowca przejechał podczas kwalifikacji min. 8 a max. 12 okrążeń. W przeciwnym wypadku jest przesuwany na ostatnie miejsce.

D4. Można wyjechać 4 razy na tor i zrobić po 2 okrążenia lub wyjechać 3 razy i zrobić po 3 okrążenia. Możesz również wyjechać 2 razy na tor i zrobić po 4 czy 5 okrążeń lub RAZ i zrobić 8 OKRĄŻEŃ! Wybór należy do kierowcy.

D5. Do kwalifikacji przystępuje się z taką ilością paliwa i ustawieniami aby możliwe było przejechanie 8 okrążeń.

D6. Po zakończonych kwalifikacjach należy zrobić screena z wynikami.


6. WYŚCIG

F1. Start odbywa się po zgaśnięciu wszystkich czerwonych świateł.

F2. Podczas zjazdu na Pit Stop należy pamiętać o włączeniu limitu prędkości w boksie, jeżeli prędkość w boksie zostanie przekroczona kierowca dostaje karę przymusowego postoju w Pit Stopie.

F3. Podczas wyścigu każdego z kierowców obowiązują min. 2 Pit Stopy. Po wyjeździe z niego należy zachować ostrożność. Gwałtowny wyjazd i spowodowanie wypadku będzie surowo karane- DQ.

F4. Należy uważać maksymalnie przy powrotach na tor spowodowanych wypadkiem lub zaliczeniem tzw. spina. Wracając unikaj linii optymalnego toru jazdy bo tam możesz zostać uderzony przez samochód nadjeżdzający.

F5. W przypadku gdy któryś z kierowców będzie dublowany musi ustąpić miejsce dublującemu.

F6. Jeżeli któryś z kierowców spowoduję wypadek na torze, może stracić prawo do kolejnych startów, wypadki będą rozpatrywane przez Radę Ligi.

F7. Kierowcy którzy nie ukończyli wyścigu nie mogą opuszczać gry, powoduje to rwanie co może doprowadzić do wypadku. Opuszczenie wyścigu w taki sposób jest karane dyskwalifikacją w nastepnym wyścigu.

F8. Po zakończonym wyścigu co najmniej jedna osoba musi zrobić screena z wynikami.

F9. Wyścig wygrywa kierowca, który dotarł do mety jako pierwszy, zaliczając wszystkie okrążenia.

F10. Żeby otrzymać punkty trzeba przejechac 80% wyznaczonego dystansu.


7. PUNKTACJA

G1. Punktacja

1. miejsce:10 pkt
2. miejsce:8 pkt
3. miejsce:6 pkt
4. miejsce:5 pkt
5. miejsce:4 pkt
6. miejsce:3 pkt
7. miejsce:2 pkt
8. miejsce:1 pkt

G2.W przypadku równej liczby punktów dwóch lub więcej kierowców (lub ekip) na koniec sezonu, o kolejności decyduje większa liczba zwycięstw. W przypadku remisu pod uwagę bierze się kolejno miejsca drugie, trzecie i dalsze.

G3. W klasyfikacji konstruktorów obowiązuje taka sama punktacja. Liczą się wszystkie punkty zdobywane przez kierowców danego zespołu.

G4. Jeśli wyścig został przerwany przed przejechaniem przez lidera 80% zakładanego dystansu, przyznaje się połowę punktów. Jeśli przejechano mniej niż dwa okrążenia, punkty nie są przyznawane.

G5. W przypadku wypadku jednego z kierowców, punkty są przyznawane jeżeli przejechał 80% wyścigu.

G6. W przypadku gdy jest kilku kierowców którzy przejechali 80% dystansu, punkty dla nich przyznawane są według czasów z kwalifikacji.

8.KARY

H1. Karze podlega kierowca, który nie zastosował się do przepisów panujących na torze. Każde zdarzenie zostanie przeanalizowane przez Radę Ligi, która uzgodni czy zdarzenie na torze było w 100% do uniknięcia. Jeżeli wynik będzie pozytywny kierowca zostanie poddany jednej z kar, o których mowa w punktach poniżej.

H2. Wymiar kar.
H2.a. Kolizja, w wyniku, której bolid poszkodowanego zostaje uszkodzony co eliminuje go z dalszej jazdy: DQ

H2.b. Umyślne wyjeżdżanie poza tor conajmniej dwoma kołami skracając tor jazdy, przekraczanie białej linii: +30s do końcowego czasu. Jeśli gra sama nada kare "Stop & Go" kierowca zostaje zwolniony z kary czasowej.

H2.c. Niestosowanie się do niebieskich flag uniemożliwiając dublowanie: +25s. Jeśli gra sama nada kare "Stop & Go" kierowca zostaje zwolniony z kary czasowej.

H2.d. Stłuczki wynikające z brawury i niesportowego zachowania lub wynikające z problemów z własnym łaczem tzw.znikanie własnego bolidu : DQ.

H2.e. Zabronione jest czekanie na poszkodowanego w celu przepuszczenia pod groźbą DQ. Powolna jazda badź stanie na torze jest zagrożeniem bezpieczeństwa.

H2.f. Kara może przybrać inna postać adekwatnią do popełnionego przewinienia.

H2.g. Jakiekolwiek sprzeciwianie się lub podważanie decyzji Rady Ligi wiąże się z karą wyłączenia gracza na następny wyścig.

9. USTAWIENIA GRY

H1. Długość wyścigu 35% prawdziwego dystansu wyścigu.

H2. Zużycie paliwa - x3, opon – x4, mechanika - normal.

H3. Nie wymagamy zastosowania obydwu rodzajów opon w trakcie wyścigu (soft&hard).

H4. Ograniczenie uszkodzeń (Damage Multiplier) 50% (dla wyeliminowania zagran nie fair i zwiększenia realizmu)

H5. Zabrania się używania asystentów - F2,F3,F5,F6,F10.

H6. Pogoda zazwyczaj słoneczna. Na prośbę kierowców przez głosowanie w ankiecie wybierany jest tor na którym pogoda będzie deszczowa.

9. CZAT

I1. Wolno prowadzić czat przed wyścigiem.

I2. Podczas kwalifikacji można rozmawiać jedynie wtedy gdy wszyscy zawodnicy są w boksach.

I3. Nie wolno nic pisać podczas wyścigu, osoby które nie ukończyły wyścigu mogą zacząć się wypowiadać dopiero tuż przed końcem wyścigu.

PAMIĘTAJ!
Żeby wygrać trzeba dojechać! Śpiesz się powoli!
Do zobaczenia we wstecznym lusterku.


Regulamin może w każdej chwili ulec zmienia lub poprawce, poprawki wprowadza Administrator.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
luka237
PostWysłany: Pon 22:51, 01 Paź 2007 
Administrator


Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 324
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


Aneks do regulaminu:
Za jakiekolwiek walniecie w tył bolidu powodujace uszkodzenie danego bolidu - DQ na GP w którym zdarzył się incydent oraz na najbliższe GP


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez luka237 dnia Czw 15:44, 04 Paź 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Strona 1 z 1
Forum Liga F1 - Mod PMG2007 Strona Główna  ~  Regulamin

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach